EVEN VOORSTELLEN
Hallo, ik ben Hans, 65 jaar en vanaf mijn 17e levensjaar, werkzaam als begeleider in de zorg, nu dus alweer 48 jaar. Vanuit mijn werk in de zorg bemerkte ik de noodzaak van creativiteit en zag ik dat de mens zich. nooit alleen maar uitdrukt met woorden. Woorden zijn een keuze die je even gemakkelijk tot verkeerde keuzes kunnen doen aanzetten. Van een veel groter belang is de bewustwording van de juiste klank en de uiteindelijke beweging die jouw persoon tot een bepaald beeld brengen. Maar het zal immer de bedoeling van je schepping zijn, dat je beeld van werkelijke liefde zult uit kunnen stralen.
- Mijn vraag aan jou dus: wat zou jij liever nooit meer mee willen maken?
- Voor mij zal dat zeker zijn dat ik me werkelijk nooit meer zou willen laten verleiden door mensen die Satan voor willen staan, zonder enige weet van wat ze hun medemens zullen aandoen. Satan betekent dan ook niets anders dan TEGENSTANDER. En hier dus werkelijk de tegenstander van WERKELIJKE LIEFDE.
- Ik heb mensen geholpen die door verkeerde voorbeelden of verleidingen, geen enkel vertrouwen meer kenden hebben om gewoon nog verder te gaan. We hebben als mens dus zeker geen valse voorbeelden of weerspiegeling in nodig.
- En ja, daarom hebben mensen in hun geloof dus Werkelijke Liefde en vertrouwen nodig. Want alleen daarmee kan de mens zijn eigen verhaal de goede kant uit laten gaan.
- Een eigen verhaal op een positieve en werkelijk liefdevolle wijze te gaan ervaren is dus van het allergrootste belang.
- En daarom heb ik methodes ontwikkeld waarmee ik mensen meeneem naar positieve en liefdevolle ervaringen waarmee mensen hun leven voort kunnen gaan.
Soms lijkt het voor de mens zoals de dominees dochter Annie M. G Schmidt, voor vele Nederlanders eens deed verwoorden:
ALLEEN UIT LEED WORDT KUNST GEBOREN
Luister naar de een voor mij bekend lied: https://youtu.be/Y6QnwAvHZsA https://youtu.be/oWsr929ql-4 https://youtu.be/xwW__Gjh3hw
Iets dat we zondermeer van een van de meest bekende schrijvers uit mijn jeugd kunnen aannemen is dat vrijwel alle denominaties hoogst onbetrouwbaar kunnen zijn. Zij nam het als dominees dochter op voor alle mensen die uit verkeerde denominaties kwamen
INTRODUCE
Hello, I'm Hans, 65 years old and from the age of 17, I have been working as a counselor in care, so now 48 years. From my work in healthcare I noticed the need for creativity and I saw that people develop themselves. never expresses only with words. Words are a choice that can just as easily lead you to wrong choices. Of much greater importance is the awareness of the correct sound and the eventual movement that bring your person to a certain image. But it will always be the purpose of your creation that you will be able to radiate an image of real love.
- So my question to you: what would you rather never experience again?
- For me it will be certain that I would really never again be tempted by people who want to stand for Satan, without any knowledge of what they will do to their fellow man. Satan therefore means nothing more than OPPONENT. And so here really the adversary of REAL LOVE.
- I have helped people who, because of wrong examples or temptations, no longer have any confidence to just move on. As humans, we certainly do not need false examples or reflections.
- And yes, that's why people need Real Love and trust in their faith. Because that is the only way people can let their own story go in the right direction.
- It is therefore of the utmost importance to experience your own story in a positive and truly loving way.
- And that's why I've developed methods that take people to positive and loving experiences that allow people to move forward with their lives.
Sometimes it seems to people as the vicar's daughter Annie M. G Schmidt once put it to many Dutch people:
ART IS BORN ONLY OUT OF SAD
Listen to the song known to me: https://youtu.be/Y6QnwAvHZsA
Something that we can safely assume from one of the most famous writers of my youth is that almost all denominations can be highly unreliable. She stood up as a pastor's daughter for all the people who came from wrong denominations.
zonder meer
EEN VAN DE MEEST BEKENDE SCHRIJFSTERS UIT MIJN JEUGD WAS
ANNIE M G SCHMIDT
ZIJ HEEFT MIJ ALTIJD ZEER GEINSPIREERD, haar mucical FOXTROT heb ik wel 3x willen bezoeken
without doubt
ONE OF THE MOST
FAMOUS WRITERS OF MY YOUTH WAS
ANNIE MG SCHMIDT
SHE HAS ALWAYS INSPIRED ME VERY MUCH, I wanted to visit her mucical FOXTROT 3x
"Alleen uit leed wordt Kunst geboren"
Zegt mijn zanglerares, juffrouw Bep
Ja, uit leed wordt Kunst geboren
En aan mijn stem is duidelijk te horen
Dat ik nog niet genoeg geleden heb
"Kijk naar Beethoven", zegt ze, "die was doof"
"Kijk naar Handel", zegt ze, "die had ischias"
"Kijk naar Mozart", zegt ze, "die ook zielig was
En Bach had veertien kinderen aan z'n hoofd"
"En daarom", zegt juffrouw Bep, mijn lerares, tegen mij
"En daarom krijg jij nooit de solopartij
Want het kleinste kind kan begrijpen
Dat je stem door het verdriet moet rijpen"
Nou, daar zit ik dan, aangezien ik niet weet:
Hoe kom ik aan leed, hoe kom ik aan leed
Mijn gezin is kerngezond
Tot m'n goudvis toe en m'n herdershond
Ik heb geen honger, integendeel,
Het gebak zit mij tot boven in de keel
En geen enk'le ramp
En geen kolendamp
En geen ongeval met de olielamp
En mijn dochter is geen slet
En niet gek en niet scheel
En mijn zoon is normaal
En niet homoseksueel
Af en toe sla ik hard
Met mijn hoofd op het klavier
En ik gil van de pijn
Maar het helpt geen zier
Want het gaat meer om een innerlijke pijn
En dat schijnt voor mij niet weggelegd te zijn
Ja, een verre nicht is gestikt in een bonbon
Maar dat gaf mij nauwelijks verlichting
Als mijn man eens werd getroffen door een vallend stuk beton
Nou, dan was ik al een eindje in de richting
Maar dat is mij niet beschoren
En dat is aan mijn stem te horen
Zegt juffrouw Bep, juffrouw Bep
Alleen uit leed wordt Kunst geboren
Maar toen, op een dag, op een vreselijke dag
Sloeg het noodlot toe als een donderslag
Mijn zanglerares, juffrouw Bep
Aan wie ik o zo veel te danken heb
Kreeg een complicatie aan haar been
En ging kalm en vredig van ons heen
Niemand heeft beseft, wat dat was voor mij
Noodgedwongen zing ik zelf de solopartij
Wat een leed, wat een leed, wat een leed was dat
Maar 't heeft wel onmiddellijk effect gehad
Want gelouterd door verdriet
Zing ik elke avond moedig mijn lied
't Is aan mijn stem te horen:
Alleen uit leed wordt Kunst geboren
"Art is only born out of suffering"
Says my singing teacher, Miss Bep
Yes, art is born from suffering
And you can hear it clearly in my voice
That I haven't suffered enough
"Look at Beethoven", she says, "he was deaf"
"Look at Handel", she says, "he had sciatica"
"Look at Mozart," she says, "who was also pathetic
And Bach had fourteen children on his mind."
"And that's why", Miss Bep, my teacher, says to me
"And that's why you never get the solo part
Because the smallest child can understand
That your voice must ripen through the sorrow"
Well, there I am, since I don't know:
How do I get hurt, how do I get hurt
My family is very healthy
Down to my goldfish and my sheepdog
I'm not hungry, on the contrary,
The pastry is up to my throat
And not a single disaster
And no coal fumes
And no accident with the oil lamp
And my daughter is not a slut
And not crazy and not squint
And my son is normal
And not homosexual
Sometimes I hit hard
With my head on the keyboard
And I scream in pain
But it doesn't help one bit
Because it's more about an inner pain
And that doesn't seem to be possible for me
Yes, a distant cousin has choked on a chocolate
But that hardly gave me relief
If my husband was hit by a falling piece of concrete
Well, then I was already a bit in the direction
But that's not for me
And that can be heard in my voice
Says Miss Bep, Miss Bep
Art is only born out of suffering
But then, one day, one terrible day
Fate struck like thunder
My singing teacher, Miss Bep
To whom I owe so much
Got a complication on her leg
And left us calm and peaceful
No one realized what that was for me
Out of necessity I sing the solo part myself
What a sorrow, what a sorrow, what a sorrow that was
But it did have an immediate effect
Because purified by sorrow
Every night I bravely sing my song
It's in my voice to hear:
Art is only born out of suffering
Een van de tekstschrijver voor Willem Nijholt was toevallig een kunstenaar die bij mij op de Kunstacademie in Leeuwarden nog had gezeten. Ik wilde de teksten van die eveneens veelzijdige kunstenaar RUUD HOLLANDER zelfs aanhalen in mijn eindexamen catalogus van de kunstacademie in Enschede in het jaar 1987
op het sociale netwerk linkedin plaatste ik voor Ruud nog:
Ontvangen aanbevelingen
Hans De Groot
‘Ik heb Ruud altijd een hele bijzondere Nederlandse troubadour gevonden, Een man die mij zeker wist te raken met zijn Nederlandse teksten. Tevens vernam ik dat Ruud net als ik aan de Vredeman de Vries academie had gestudeerd en dus een grote passie voor verschillende kunstvormen kent.’
One of the lyricists for Willem Nijholt happened to be an artist who had attended the Art Academy in Leeuwarden with me.
I even wanted to quote the texts of the equally versatile artist RUUD HOLLANDER in my graduation catalog of the art academy in Enschede in 1987.
on the social network linkedin I posted for Ruud:
Recommendations received
Hans De Groot
‘I have always found Ruud to be a very special Dutch troubadour, a man who certainly touched me with his Dutch lyrics. I also learned that Ruud, like me, had studied at the Vredeman de Vries academy and therefore has a great passion for different art forms.'
Een van de kunstvormen die ik wilde onderzoeken was TONEEL, wat is werkelijk de kunst van het woord?
En is het toelaatbaar dat die kunstvorm in de praktijk wordt toegepast? Toen ik 18 jaar werd vroeg ik aan mijn ouders een toneelcursus cadeau. Na een jaar lang trainen heb ik met andere spelers op straat opgetreden in verschillende wijken van de stad Leeuwarden in het zogeheten "VLIEGENDE TEAM" Mijn basisgedachte van een reis door verschillende gedachte werd met het stuk RINZE ROMMEL opgevoerd op straat. ( ik ben de jongen met het witte t-shirt in de wereld van de klank)
One of the art forms I wanted to explore was SCENES, what is really the art of the word?
And is it permissible for that art form to be applied in practice? When I turned 18, I asked my parents for a drama course as a present. After a year of training, I performed on the street with other players in different neighborhoods of the city of Leeuwarden in the so-called " FLYING BRIGADE" My basic idea of a journey through different thought was performed on the street with the piece RINZE MESS
(I'm the boy with the white t-shirt in the world of sound)
CHAOS = ORDENING WAS de tentoonstelling van WIM VAN STEK, de adjunct directeur van de kunstacademie van Enschede in mijn tijd.
Hij was een fijne man en ontleende zijn kunstwerken, die hij in keramiek had uitgevoerd met de uitleg van weerkundigen.
Weerkundigen konden nou eenmaal niets met een heldere hemel doen aan voorspellingen.
Pas wanneer er wolkenvelden (chaos) ontstonden konden ze er een orde in scheppen en vervolgens het weer gaan voorspellen.
Grappig is ook dat hij bij zijn afscheid van de kunstacademie het konkinklijke zigeunerorkest "DE TATA MIRANDO'S heeft op willen treden. Pas veel later ging ik werkelijk kennis maken met dit zigeuner orkest en ontmoette ik daarbij zelfs de bekende kunstschilder Armando die net als ik veel aantrekkingskracht naar zigeungermuziek had.
CHAOS = ORDER WAS the exhibition of WIM VAN STEK, the deputy director of the art academy of Enschede in my time.
He was a fine man and borrowed his works of art, which he had executed in ceramics with the explanations of meteorologists.
Meteorologists simply couldn't do anything about forecasts with a clear sky.
Only when cloud fields (chaos) arose could they create order and then predict the weather.
It is also funny that when he left the art academy he wanted to perform the royal gypsy orchestra
"THE TATA MIRANDO'S " wanted to perform. Only much later did I really get to know this gypsy orchestra and I even met the well-known painter Armando who, like me, had a lot of attraction to gypsy music.
een oudere toneelspeler die altijd graag met poppen en mensen wilde spelen
an elderly stage actor who always liked to play with puppets and people
MEI.25-2022
Het is nog erg vroeg in de ochtend AM 04:41
Maar ik heb net een HIWI-drawing maken toen ik even naar een opvallende podcast van Lange Frans luisterde.
LANGE FRANS sprak met een zekere MARCEL MESSING 2 namen die ik nog nooit eerder had vernomen, 2 mensen die zich veel bezig met houden met onderzoek.
Ik vond het wel grappig om er iets van vast te leggen, al weet ik nog steeds de link niet met het lied
"ALLEEN UIT LEED WORDT KUNST GEBOREN."
Oh ik zie nou dat de titel is:
"Alleen uit leed..." Het nummer in de uitvoering van Nelleke Burg, de aanvankelijke uitvoering die ik tientallen jaren al ken en die op mijn oude PHILIPS lp met als titel:
CABARET (vandaag, gisteren en morgen)
AKADEMIE VOOR KLEINKUNST
een langspeelplaat uit het jaar 1977, dus toen ik zelf nog maar 10 jaar was.
Samen gesteld door WIM IBO en als ik me niet vergis was dat de pianist van Annie M G Schmidt aan wie ik me wel eens heb voorgesteld toen ik de daar even op school zat.
In ieder geval leuk om de voor mij bekende namen er nog even op terug te zien zoals:
NELLEKE BURG
RUUT WEISSMAN Ik heb Ruut ooit gesproken omdat hij de betaalde tekstschrijver was geweest voor het eerste Danstheater stuk van het educatief Danstheater DIN.
We waren beiden aan de gang gegaan voor een stuk over een reis door verschillende werelden, door choreograaf. Marcel had zijn basisidee aan ons beiden voorgelegd en ik zou dan het toneelbeeld daarvoor gaan ontwerpen
Het ging dus over een bewegingsreis langs 3 verschillende werelden,
te weten:
-
De chaotische wereld (de Afrikaanse wereld)
-
De doelmatige wereld (de Westerse wereld waaronder Nederland
-
De meditatieve wereld (oostelijke landen)
Goed ik en Ruut zijn toen dus onafhankelijk van elkaar met dit idee aan de gang gegaan en kwamen beiden nogal met een verschillend resultaat, waardoor we beiden door bewegingstheater DIN werden uitgenodigd om onze verschillen hopelijk te kunnen laten samenkomen..
Het gesprek vond plaats aan de Nel Roos academie in Amsterdam, een depadance van de kleinkunst AKADEMIE aan de Lindengracht ( plaats waar de groepsfoto op lp gemaakt was)
De dansgroep DIN had van mijn beeldende schetsen van de reis en de woordelijke schets van Ruut WEISSMAN vernomen en er was een groot verschil tussen onze 2 opvattingen.
Ik was gewoon ingegaan op die 3 verschillende werelden, maar Ruut had het idee gekregen om het verhaal van die reis liever te willen laten gaan over een rondreis van varkens.
Dat verhaalidee sloeg dus totaal niet aan bij de danseressen en dat terwijl mijn idee juist wel helemaal aansloeg.
Toen ik in Amsterdam aankwam vond dus de belangrijke ontmoeting tussen mij en Ruut plaats. RUUT als de ( betaalde ) tekstschrijver tegenover mij ( een onbetaalde student decorontwerper die de opdracht als stage had opgevat) De dansgroep stond dus volledig achter mijn opvatting en spraken mij veel moed in. Toch is het helaas niet tot een goed resultaat gekomen en werd ik een aantal dagen later plotseling opgeroepen door mijn familie waar zich in het begin van het jaar 1985, een vreselijk drama had afgespeeld. Ik moest mijn stage op dat moment helaas afslaan)
Later nog wel een andere decor-opdracht voor het Danstheater uitgevoerd en Ruut WEISSMAN werd uiteindelijk de nieuwe zeer geprezen directeur van de Kleinkunst AKADEMIE
MAY.25-2022
It's still very early in the morning AM 04:41
But I just finished a HIWI drawing when I listened to a striking podcast by Lange Frans.
LONG FRENCH spoke to a certain MARCEL MESSING 2 names I had never heard before, 2 people who are very involved in research.
I thought it was funny to capture some of it, although I still don't know the link to the song
"ART IS BORN ONLY FROM SAD."
Oh I see now the title is:
"Only out of sorrow..." The song performed by Nelleke Burg, the initial performance I've known for decades and the one on my old PHILIPS lp entitled:
CABARET (today, yesterday and tomorrow)
ACADEMY FOR SMALL ART
a long-playing record from the year 1977, so when I was only 10 years old myself.
Compiled by WIM IBO and if I'm not mistaken it was the pianist of Annie M G Schmidt to whom I once introduced myself when I was at school there for a while.
In any case, it's nice to see the names that are familiar to me, such as:
NELLEKE BURG
RUUT WEISSMAN I once spoke to Ruut because he had been the paid copywriter for the first Danstheater piece of the educational Danstheater DIN.
We had both started working on a piece about a journey through different worlds, by choreographer. Marcel had presented his basic idea to both of us and I would then design the stage image for it
So it was about a movement journey through 3 different worlds,
to know:
- The chaotic world (the African world)
- The efficient world (the Western world including the Netherlands
- The Meditative World (Eastern Countries)
Well, me and Ruut started working on this idea independently of each other and both came up with quite different results, so we were both invited by movement theater DIN to hopefully let our differences come together..
The conversation took place at the Nel Roos academy in Amsterdam, a depadance of the cabaret AKADEMIE on the Lindengracht (place where the group photo on LP was taken).
The DIN dance group had heard of my visual sketches of the journey and the verbatim sketch by Ruut WEISSMAN and there was a big difference between our 2 views.
I had simply gone into those 3 different worlds, but Ruut had got the idea to prefer that the story of that trip be about a piggy tour.
So that story idea did not catch on at all with the dancers, even though my idea did catch on.
When I arrived in Amsterdam, the important meeting between me and Ruut took place. RUUT as the (paid) copywriter opposite me (an unpaid set designer student who had conceived the assignment as an internship). The dance group therefore fully supported my view and gave me a lot of courage. Unfortunately, it did not come to a good result and a few days later I was suddenly called up by my family, where a terrible drama had taken place at the beginning of the year 1985. Unfortunately I had to cancel my internship at that time)
Later, another set assignment was carried out for the Danstheater and Ruut WEISSMAN eventually became the new highly acclaimed director of the Kleinkunst AKADEMIE
Verder stonden dus namen op de lp van LEONI JANSEN (naar aanleiding van haar nummer op de lp van VAKANTIE, heb ik ook nog eens contact willen zoeken met haar) En natuurlijk kwam ik de naam van ROBERT TEN BRINK tegen op de lp
Furthermore, there were names on the lp of LEONI JANSEN (as a result of her song on the lp of HOLIDAY, I also wanted to contact her) And of course I came across the name of ROBERT TEN BRINK on the lp
Maak jouw eigen website met JouwWeb